Followers

Redha dilanda masalah

Berapa orang di antara kita yang mampu redha sepenuh jiwanya dengan masalah yang menimpa dirinya??? Cuma sedikit bukan??? Kenapa sedikit bilangannya ??? kerana ramai yang menyumpah-nyumpah, mengeluh... bahkan menyalahkah Tuhan kerana membebankan dirinya dengan masalah. Tak habis dengan satu masalah, datang lagi satu masalah. Redha dilanda masalah akan menjadikan kita insan bersemangat tinggi.


Outomatically kita akan terbius dengan motiavsi..teteiba kan jadi bersemangat tinggi mahu keluar dari masalah. Usahlah sakit hati diberikan masalah yang tak pernah kita minta. Panjatkanlah doa sebanyaknya di samping sentiasa rajinkan diri berusaha menyelesaikan masalah. Akhirannya, kita akan berubah menjadi orang berhati tabah, bermotivasi serta befikiran positif.


naaaa...jika ini yang berlaku..siapa lagi yang beruntung jika bukan kita??? tiada lagi rasa gunda gulana menerpa jiwa bukan??? sooo kita mampu hidup bahagia..tenang hati dan jiwa..jadi, ayuh didik diri supaya sentiasa sabar dan redho dengan segala taqdir yang maha Esa.


“Maka berpegang teguhlah dengan apa yang Aku berikan kepadamu dan hendaklah kamu termasuk orang yang bersyukur.” (Al-A’raf: 144)

0 Comments:

Post a Comment



~ halwa telinga ~


 

Blogger Template | Created by Adam Every