Followers

alhamdulillah...



alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah..akhirnya sampai juga di rumahku di "banana village", kupang baling kedah darul aman..ptg semalam ku rasakan seperti dah tak dapat balik..hati ni dah membentak2 & siket lagi nak memberontak..hehe...tp alhamdulillah..at last dapat jugak balik ke kampung tercinta nih..sebenarnya sibuk n takda cuti pun..tapi dah tak tertahan rasanya rindu ni..wajah mak,abang-abang..adik-adik asyik terbayang-bayang ja..

balik kali nih tumpang my abang + kak ipaq + my anak sedara pmpn yang cute mute hehe..jam 10.30pm malam tadi bertolak..dorang datang jemput kat my kolej...lame betol perjalanan sebab asyik berhenti-berhenti ja..the driver mengantok..so untuk keselamatan orang kata kenelah berhenti tido kejap ke ape ke kan..tol x? bila dah segar, perjalanan diteruskan dan lebih kurang dalam pukul 9.30am pagi baru sampai rumah...jauh betol..lebih kurang sebelas jam masa perjalanan..biasanya kalo balik dengan bas, cuma ambil masa 5-7 jam gitu je...tapi balik dengan kenderaan sendiri ini normalla kan gitu?


~ gambar hiasan ~

langkah kanan orang cakap..hehe..kebetulan hari ini, selang beberapa buah rumah dari rumah kitorang ada walimatul urus...alhamdulillah seorang lagi umat nabi Muhammad s.a.w selamat mendirikan masjid...sama-samalah kita doakan kesejahteraan dan kebahagiaan mereka ya...semoga bait muslim yang terbina nih diberkatiNYA...ehem2..kita-kita pulak bila lagi? hehe..xpa bagi mereka-meraka dulu ya..dah sampai jodoh kita nanti..masa tu akan tiba kan2? sabar dan teruskan berdoa...

balik ni tak lama sebenarnya..sekadar nak lepaskan rindu..insyaallah paling lewat hari isnin ciknujba akan bertolak balik semula ke perbukitan ilmu UKM yang merupakan tempat ciknujba studi sekarang..pejam celik pejam celik..tinggal sebulan je lagi jika diizinkan allah, ciknujba akan menamatkan pengajiaannya..ciknujba mohon doa dari teman-teman semua ya..doakan yang terbaik untuk ciknujba dan kawan-kawan yang seangkatan dengan ciknujba..ada yang sedih nak tinggalkan UKM, ada yang dah tak sabar-sabar lagi nak cabut..hehe..nak cabut tu jangan pulak suuzzhon tau..bukan bermakna dah tak sayang dengan UKM..tapi nak cabut untuk teruskan perjalanan di lapangan sebenar bersama masyarakat di luar sana pulak la..kan2? kalo kita pulun kat kampus..tapi kita abaikan masyarakat kat luar sana tu..tak der nilailah ye pe yang kita belajar kat kampus selama ni..setuju ke xsetuju? hehe..tak kira-tak kira, kene setuju jugak ye..hehe..so pelbagai pengalaman yang dah kita peroleh kan..moga allah mudahkan kita semua ya bila berdepan dengan dunia sebenar nanti yang pastinya menjanjikan 1001 cabaran buat kita semua..baik dari segi kerjaya dan sebagainya...moga allah mudahkan jalan-jalan kita selepas ini..ameen..

sooo now jam dah menunjukkan 11.40am, ciknujba nak stop disini dulu..sebab ciknujba nak pegi bersiap-siap tuk pegi walimah..bila dah dijemput ni kene pegi selagi kita mampu pegi..nanti ciknujba update lagi yer..maaf untuk update kali nih..rasa macam merepek-merepek lak ciknujba ni..hehe..pepun hope teman-teman semua terhibur n sedikit sebanyak baik secara langsung mahupun tidak peroleh kebaikan dari "merepek" ciknujba ni yer..hehe..

okay..sampai sini dulu..ciknujba mohon maaf atas kekhilafan diri..
jom pegi kenduri..

wassalamm

0 Comments:

Post a Comment



~ halwa telinga ~


 

Blogger Template | Created by Adam Every